reklama

V klietke

Bola to jeseň ako sa patri. Vietor, dážď, ani vodítko by som tam von nevyhnal a ja som sa terigal v autobuse do mesta. Cez zahmlené okná polorozpadnutého Ikarusu neisto kontrolujem pozíciu. Toto je moja zastávka! Vyletím z dverí a hybaj ho olympijskom trojskokom pod najbližší prístrešok. Klasická sklenená zastávka. Ako som zo seba oklepával tých päť kvapiek, tak registrujem, že spoločnosť mi robia piati cigáni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Alebo Rómovia? Neviem, nerozoznám, neriešim. Každopádne to boli chlapi stavaní, ruky špinavé a montérky potrhané. Boli dosť hluční a vehementne gestikulovali. Nenápadne som stíšil discmana, aby som skontroloval situáciu: „Ten Slovan to zase doj**al...“, „Posledné dni ma nejak bolí noha...“, „Ten šéf je úplný ko**t...“, „Zase tí ču**ci schválili, nejakú chujovinu...“ atd., atd. Proste klasika. Podobné reči počujem dnes a denne, doma, v škole, všade. Jednoducho nasratý Slovač, ktorému padla šichta na stavbe a potrebuje sa vykecať. Pridávam volume.

V tom mi zrak spočinie, na vedľajšiu búdku. Sklenená dvojička bola narvaná na prasknutie a plná vyplašených pohľadov mojím smerom. V tej chvíli som si pripadal, ako v klietke s rozzúrenými medveďmi, ktorí ma majú čochvíľa roztrhať na kusy.
...a diváci čakali
...a medvede nič
Pre istotu, pohľadom ešte raz skontrolujem vážnosť situácie. Prirodzene ma mali v paži, ako aj všetko ostatné, všetkých ostatných, riešili svoje. Tak som aj ja. V myšlienkach odbehávam za slnkom, ale tie "sklenené" pohľady cez imaginárne mreže nikdy nezabudnem.

Behom pol minúty sa naša búdka začala zázračne plniť a pomery sa rýchlo vyrovnali. Na niektorých bola vidieť radosť z “odvážneho“ kroku. Medvede ohľaduplne stlmili hlasivky a bolo po cirkuse. Vtedy ma tak napadlo, keby som si ich pri vystupovaní všimol, či by som ten deň nezmokol. Povráva sa, že kúšu...


Tomáš Pospíchal

Tomáš Pospíchal

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bežec na dlhé trate, občasný autista, lenivý dobrovoľník (+ák), milovník filmu, hudby a dobrého jedla. V znamení havrana, roku psa. Zoznam autorových rubrík:  Ja, ja, ja, jenom ja...Vy, vy, vy, nejen vy...Film a tak...Nezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu