reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Pospíchal

Tomáš Pospíchal

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bežec na dlhé trate, občasný autista, lenivý dobrovoľník (+ák), milovník filmu, hudby a dobrého jedla. V znamení havrana, roku psa. Zoznam autorových rubrík:  Ja, ja, ja, jenom ja...Vy, vy, vy, nejen vy...Film a tak...Nezaradené

reklama

Vy, vy, vy, nejen vy...

Čo som robil toto leto ?

Tomáš Pospíchal

Čo som robil toto leto ?

Otazka je zle položená. Verte bolo by to na dlho. Písať ako prežil leto človek, ktorému pomaly odzváňa študentské leháro a na dvere klope pracovná rutina, by bolo na sto rokov. A keďže nedám 600 úderov za minútu, budem dnes skratkovitý. A pridám nejakú tu foto. Obrázky sú fajn. Davy to žerú.

  • 28. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 904x
  • 3
Čo budem robiť toto leto ?

Tomáš Pospíchal

Čo budem robiť toto leto ?

Nie je ťažké si položiť túto otázku. Sám spadám do kategórie mladých ľudí, ktorí sa rok čo rok rozhodujú čo a kam v lete. Teda nie tak úplne, ale vysvetlím nižšie. Zo skúsenosti viem, keďže sa pohybujem v kolektívne, prevažne nepracujúcich, školu povinných, že základná otázka znie trošku ináč: „Budem v lete, pracovať – nebudem v lete pracovať?“ A ako spomínam na svojich rovesníkov (študenti VŠ), tak to majú zväčša rýchlo vyriešené a nasledujú starosti typu: či doma, či v zahraničí, ako dlho, za ake lowe a tak....

  • 19. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 593x
  • 30
Neľutovať, pochopiť

Tomáš Pospíchal

Neľutovať, pochopiť

Poviem ti ako to naozaj je, ok? Na blonďaté číro a bielu kockovanú košeľu so zdvihnutým golierom balím baby do 19 rokov. A tie nad 19 na romantiku pri ohni a gitare. Tak! Len s tebou si neviem rady...

  • 24. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 037x
  • 31
M.U.S.I.C. Concert (Foto update)

Tomáš Pospíchal

M.U.S.I.C. Concert (Foto update)

Maybe Using Sound Is Conecting je názov medzinárodnej mládežníckej výmeny, ktorá sa momentálne koná na Slovensku. Výstupom tohto projektu bude koncert, ktorý sa uskutoční v sobotu 29. apríla 2006 v Štúdiu 12 na Jakubovom námestí 12 v Bratislave. Týmto pozývam všetkých, ktorí maju radi hudbu (nielen improvizovanú) zajtra na 18:00 kedy štartujeme. O 20:00 začne free jam session, takže ak si prinesiete vlastný hudobný nástroj, možete si zahrať s Grékmi, Slovincami, Slovákmi či Fínkami. Vstupné je 0,- Sk. Hudba rulez...Plagát záverečného koncertu

  • 28. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 059x
  • 5
Čarovné vrecko

Tomáš Pospíchal

Čarovné vrecko

Sadol si predo mňa. Pestovaný imidž, vlasy mierne preriednuté, čierne, kučeravé. Adidas šušťáková bunda, zdvihnutý golier, štýlové rifle, mierne vyšúchané, dole rozšírené, nohy naširoko. Vek okolo 35. Rukou siahol do ľavého vrecka, zašmátral a za hrsť pochutiny si švihol do úst. S arogantným výrazom „mám Vás všetkých v paži“ negustiózne prežúval. Drobil. „No fasa a na toto budem pozerať ešte 20 minút.“ Vonku je tma a pri pohľade z okna vidím jeho sklenený, mierne rozmazaný obraz. Rukou siahol do ľavého vrecka, zašmátral a ďalšiu hrsť pochutiny si švihol do úst.

  • 10. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 477x
  • 8
reklama
Najsilnejší bojovník

Tomáš Pospíchal

Najsilnejší bojovník

Mlynská Dolina. Mekka študentského života, 20-tisícová dedina mladých ľudí z celého Slovenska, uprostred tej 500-tisícovej. Nemenovaný pivovar tam robí už niekoľko rokov fajn akciu, pri ktorej to tam žije, pije, hľadá, tancuje, spieva, raduje sa a je. Ročník 2005 bol poznamenaný nepriazňou počasia a aj keď sa z obrázkového kalendára cerilo slniečko, vonku bola na júnové pomery celkom zima. Stáli sme partia ďaleko od pódia a v predstavách (za doprovodu trápneho moderátora), sme ratovali všetky účastníčky miss mokré tričko, ktoré sa v tej kose ešte nechali oblievať vodou. Za nejaké tie prašule. Túto pohodu s pivíčkom v ruke, nám prerušilo klbko podnapitých mladíkov, v ktorom lietali päsťovky a kopance jedna radosť.

  • 1. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 893x
  • 20
Škatule, škatulky, škatulčata

Tomáš Pospíchal

Škatule, škatulky, škatulčata

Nedávno som bol v diskusii k môjmu článku Dieťa režimu, účastníkom debaty, ktorá ma donútila veľmi intenzívne premýšľať o spôsobe myslenia niektorých ľudí, diskutérov. Úvodom toho článku Vám ponúkam, úryvok diskusie, na ktorej sme sa s mojim oponentom dohodli. Celá diskusia je potom tu.

  • 22. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 966x
  • 20
V klietke

Tomáš Pospíchal

V klietke

Bola to jeseň ako sa patri. Vietor, dážď, ani vodítko by som tam von nevyhnal a ja som sa terigal v autobuse do mesta. Cez zahmlené okná polorozpadnutého Ikarusu neisto kontrolujem pozíciu. Toto je moja zastávka! Vyletím z dverí a hybaj ho olympijskom trojskokom pod najbližší prístrešok. Klasická sklenená zastávka. Ako som zo seba oklepával tých päť kvapiek, tak registrujem, že spoločnosť mi robia piati cigáni.

  • 14. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 659x
  • 2
Aj na teba dôjde !

Tomáš Pospíchal

Aj na teba dôjde !

Myslíš si, že si frajer! Nagelované háro a drsná náušnica, pritom vonku mínus 10. Urážaš všetkých okolo seba. Jeden je škuľavý, lebo má okuliare, druhá štrbavá, lebo má rovnátka, ďalší sú ušatí, plešatí, tuční, len ty si pán dokonalý. Z akciovou bundou z koženky, desiatimi prsteňmi na každej ruke a pozlátenou retiazkou chceš byť stredobodom pozornosti. Aj tí dvaja zavalití bodyguardi so 6.B, trapne kontrolujúci situáciu a smejúci sa na tvoj povel, stojaci vždy krok vzadu. Si smiešny, leštíš si ego na nie seberovných, bezdôvodne urážaš, si nevychovaný, chceš byť kráľom autobusu a jediné čo si zaslúžiš, sú dve-tri výchovné.

  • 6. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 682x
  • 15
Pozdrav netopiera !

Tomáš Pospíchal

Pozdrav netopiera !

„Čau, ako sa máš? Pamätáš si ma? Sme sa stretli asi pred mesiacom na tej akcii...“ „Tak takto nie! Ta biela palička znamená, že nevidíme a že Vás podľa hlasu identifikovať jednoducho nedokážeme. Treba sa predstaviť, povedať meno!“ Takto ukončil svoj krátky monológ na tému: “ako sa k Vám máme správať“ Roman z Únie Nevidiacich a Slabozrakých Slovenska. Sedeli sme v kruhu a debatovali. Keď som sa tak nenápadne očami šmátral po okolosediacich, ani nebolo badať, že sú niektorí z nás slepí (zrakáči, netopieri) či na vozíku (pretekári, rýchlonožky). Áno z nás. Vtedy sme tam boli iba “my“ a žiadne “my a oni“. Panovala uvoľnená atmosféra.

  • 3. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 694x
  • 4
reklama
Vyber Káčera !

Tomáš Pospíchal

Vyber Káčera !

"Potrebujem čúrať." "Ale, jasné! No, problém." Uchopil som invalidný vozíček s Neznámym a už som tlačil. V neznámom meste, neznámej budove, neznámo kam. Vlastne známo kam. Na záchod! Celú tú dlhú úzku chodbu začali zapĺňať šedé mračná, s ktorých ma s kyslým úšklebom pozorovalo moje škodoradostné ja. „No, máš zarobené na celkom fajn trapas amigo, ten človek sa skoro nehýbe.“ Sucho v krku, mokro na tele.

  • 28. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 702x
  • 16
Výhovorky lenivosti, alebo koľko málo stačí ku štastiu

Tomáš Pospíchal

Výhovorky lenivosti, alebo koľko málo stačí ku štastiu

Pozerám na schránku. Hnedú poštovú, s mojim priezviskom. Štyri biele krúžky dávajú na svetu na známosť, že je dnes plná. Stepujem pri výťahu a premýšľam, či som zvedavý na bezkonkurenčne najnižšie ceny v našom novootvorenom hypáči, telefónny účet od operátora, ktorému na zákazníkovi záleží, či pozvánku na aerobik o siedmej do ZŠ pre dámy, čo so sebou chcú konečne niečo spraviť. Stále dokolečka dokola.

  • 22. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 757x
  • 8
Športu zdar !

Tomáš Pospíchal

Športu zdar !

Sú medzi nami. Denne ich stretávame na desiatky. Rozprávame sa s nimi. Chodíme s nimi do školy, do práce, na večierky, na prechádzky. Nosia šaty ako my, topánky ako my a aj keď sa snažia sa zapadnúť, ľahko ich rozoznávame. Aj vy, aj ja. Vždy tu boli aj budú. A myslím, bude ich viac. Áno, sú to cestní športovci. Poďme ich trochu poohovárať.

  • 21. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 615x
  • 0
Braňo pije ! Nechápem...

Tomáš Pospíchal

Braňo pije ! Nechápem...

Dnes popoludní odvysielala komerčná televízia program, v ktorom účinkovali manželia Mojsejovci. Slovenské celebrity. Tá časť diskusie, resp. monológu, ktorú som zaregistroval sa týkal Braňa, ktorý sa pred televíznymi divákmi spovedal zo závislosti na alkohole. V zapätí bola možnosť na reakcie a volala diváčka a začalo sa niečo, po čom som len tupo zízal a prvá normálna reakcia, na ktorú som sa zmohol bol smiech. Čo mi v danej chvíli pripadalo nemiestne, lebo so mal pocit, že som úplne mimo. Že mi tu niečo podstatné uniká.

  • 25. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 724x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu